Regeneracja maglownicy – kiedy się opłaca?

​Maglownica, czyli zębatkowa przekładnia kierownicza znajduje zastosowanie w wielu nowoczesnych samochodach. Jej zadaniem jest przeniesienie ruchu kierownicy, na ruch mechanizmu zwrotniczego. Takie działanie powoduje skręt kół. Układ kierowniczy jest niezwykle istotnym elementem w samochodzie. To właśnie od niego zależy bezpieczeństwo osób znajdujących się w pojeździe. Szybkiemu zużyciu maglownicy sprzyja przede wszystkim częste skręcanie kołami w miejscu. Co więcej, zastosowanie zbyt dużych felg, przy niezbyt dużym profilu opony. Zauważalnym objawem zużycia jest luz w przekładni, wyczuwalny na kole kierownicy.

Jak rozebrać maglownice?

Pierwszą czynnością, jaką powinno się wykonać, jest skompletowanie odpowiednich narzędzi. Na początku konieczne jest zdemontowanie lewego koła. Jeśli się nie dysponuje podnośnikiem warsztatowym, warto postawić pojazd na standardowym lewarku. Następnie zabezpieczyć go dodatkowo kobyłkami. Nie należy robić tego na siłę. W wielu przypadkach poza odkręceniem drążków kierowniczych trzeba będzie odkręcić np. wahacze. W momencie zdemontowania wszystkich śrub powinno zorientować się, jak maglownica została zamontowana. Zazwyczaj przekładnia z kierownicą połączona jest zabezpieczonym gumową osłoną, którą trzeba odkręcić. Po wykonaniu tych czynności powinno się mieć już łatwy dostęp do przekładni kierowniczej i regeneracja. Trzeba jednak pamiętać również o przewodach wspomagania. Zanim się je zdemontuje, należy podstawić wanienkę na olej. Jest bardzo duża szansa, że się wyleje podczas ich odkręcania. Trzeba natomiast pamiętać, by przy montażu uzupełnić wyciek płynem o odpowiedniej specyfikacji. Warto dopłacić kilka zł i spuścić cały płyn z układu i zalać nowy o pełnej sprawności. Nie jest to duży koszt. Sprawi, że układ z nowymi częściami nie będzie pracował z opiłkami z zepsutego elementu. Zamontowanie zregenerowanej maglownicy, należy wykonać w odwrotnej kolejności. Należy również pamiętać, że regeneracja przekładni kierowniczej wiąże się z rozkręceniem układów. Jeśli nie ma się warsztatu i wiedzy z zakresu mechaniki, najbezpieczniej będzie skorzystać z usług mechanika.

Co to jest maglownica w samochodzie?

Maglownica to inaczej przekładnia kierownicy. Jest to element eksploatacyjny samochodu, który odpowiada za przenoszenie ruchu generowanego. Co więcej, w konsekwencji powoduje skręt kół. Jej zużycie następuje średnio po przejechaniu ok. 200 tys. Km. Jednak może się zdarzyć, że dojdzie do niego szybciej. W momencie, gdy pojazd porusza się po drogach o słabej jakości nawierzchni. To właśnie powoduje, że częściej narażony jest na różnego rodzaju uderzenia i wstrząsy. Dlatego też regeneracja maglownicy będzie potrzebna szybciej. Jak poznać, że naprawa przekładni kierowniczej jest potrzebna, ponieważ uległa uszkodzeniu? Objawami uszkodzonej maglownicy mogą być różnego rodzaju stuki i niespotykane dźwięki. To one wydobywają się przy skręcaniu, a niekiedy nawet przy jeździe prosto. Kolejnym charakterystycznym objawem jest ubywanie płynu z układu kierowniczego. Jeśli zaobserwuje się w samochodach podobne objawy, powinno się niezwłocznie udać się do mechanika. Głównie w celu regeneracji maglownicy lub jej wymiany.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 645 978

E-mail: kontakt@rallycrosscup.pl

Strona informacyjna dotycząca specyfiki transportu samochodowego, kolejowego i nie tylko. Poradnik dotyczący najlepszych form transportu towarów w zależności od ich rodzaju i gabarytów.