Czego nie powie Ci sprzedawca samochodu?

Rynek samochodów używanych pełen jest pułapek. Wady pojazdu są bardzo często przez sprzedawców przemilczane, a bywają nawet maskowane. Sformułowania użyte w ogłoszeniach np. „w idealnym stanie”, „zadbane”, „w 100 % sprawne” to znacznej większości przypadków jedynie chwyt marketingowy, mający przyciągnąć zainteresowanych zakupem. Jakie informacje są najczęściej ukrywane przez sprzedawców? Oto nasze zestawienie:

Auto brało udział w kolizji lub wypadku
O tym fakcie raczej nie dowiemy się od sprzedawcy. Samochód z bezwypadkową historią na rynku aut używanych to prawdziwy rarytas i rzadkość. Większość samochodów z drugiej ręki miała mniejsze lub większe kolizje drogowe. Dotyczy to zwłaszcza pojazdów sprowadzanych zza granicy. Nasi zachodni sąsiedzi bardzo chętnie pozbywają się takich samochodów, a kreatywni sprzedawcy są w stanie zrobić wiele, by zamaskować naprawy blacharskie i sprzedać auto z zyskiem. Jeżeli zarysowania czy wgniecenia nie są widoczne gołym okiem, sprzedawca z pewnością nie będzie nawet poruszał tematu bezwypadkowości.

Licznik został cofnięty
O tym się po prostu nie mówi, chociaż duża część kupujących doskonale zdaje sobie sprawę z takich praktyk. Licznik nieprzekraczający magicznej liczby 200 tys. km działa na klientów, jak magnes. Na szczęście o ingerencji w przebieg może nam wiele powiedzieć stan samochodu oraz zużycie niektórych jego elementów.

Auto posiada wady lakiernicze
Wady lakieru, rozmaite rysy czy wgniecenia nie koniecznie świadczą o kolizji. Mogą być efektem codziennej eksploatacji samochodu. Niestety wielu sprzedawców ukrywa je, aby sprzedać samochód bez problemów. Nakładana jest, zatem jedna warstwa lakieru, która ma pokryć drobne ślady eksploatacji. Pomiar specjalnym miernikiem grubości lakieru wystarczy, aby dowiedzieć się o każdej dodatkowej warstwie lakieru, nie wspominając nawet o poprawkach dokonywanych szpachlą.

Istnieją pewne usterki techniczne
Sprzedawcy niechętnie chwalą się również usterkami technicznymi samochodu. Do najczęściej występujących należą niesprawna klimatyzacja, wady zawieszenia i problemy z układem wydechowym. Powszechne są także wycieki z silnika oraz kłopoty związane z elektroniką. Trzeba mieć świadomość, że naprawa tego typu wad kosztować nas będzie mniej więcej ¼ wartości samochodu.
Biorąc pod uwagę wszystkie sekrety sprzedawców, zakup auta używanego zawsze powinien być poprzedzony skrupulatnym przeglądem technicznym oraz jazdą testową. Jeżeli nie czujemy się pewnie w roli ekspertów motoryzacyjnych, zawsze możemy skorzystać z usług prawdziwych fachowców

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 645 978

E-mail: kontakt@rallycrosscup.pl

Strona informacyjna dotycząca specyfiki transportu samochodowego, kolejowego i nie tylko. Poradnik dotyczący najlepszych form transportu towarów w zależności od ich rodzaju i gabarytów.